Extinderea sistemului informatic existent la nivelul Trans Bus – Sistem Electronic de Taxare (E-TICKETING).

Sistemul de e-ticketing se bazeaza pe carduri contactless.

Spre deosebire de cardurile bancare, acestea nu au banda magnetica, iar conexiunea cu terminalele din vehicul (validatoare) se realizeaza fara contact, prin proximitate.
Datorita microprocesorului incorporat, cardurile permit lansarea unei oferte tarifare mult imbunatatite: la elementele actuale se vor adauga conturile de calatorii pre-platite si taxarea zonala.
De asemenea, unele date personale stocate, permit atat identificarea corecta a persoanelor care beneficiaza de facilitati de transport, cat si recuperarea contului in cazul pierderii sau distugerii cardului. Incarcarea  cardurilor se realizeaza la unul din centrele de reincarcare.
Mai jos, gasiti  raspuns la unele din intrebarile frecvente.

Plata cu Cardul Bancar
Plata prin SMS
Harta Centre de vanzare titluri de calatorie

Prezentare Video

Validare calatorie, folosind bilet termic

Validare calatorie, folosind cardul electronic

Intrebari Frecvente

Pentru a beneficia de un card de calatorii valabil in reteau de transport public apartinand Trans Bus, este necesar sa va prezentati la orice punct de emitere a biletelor si cardurilor de calatorii apartinand Trans Bus, de pe raza municipiului Buzau. Vezi centre de emitere.

Emiterea primului cardului de calatorii este gratuit oricarui solicitant in baza actelor necesare pentru a beneficia de acesta.

Cardul trebuie validat la fiecare urcare in vehicul, la validatoarele care se regasesc la fiecare usa a autobuzelor. Cardul se valideaza prin apropierea de zona marcata a validatoarelor. Modalitatea de validare este prezentata in videoclipul de mai sus.

 

Sistemul impune introducerea datelor de la tastatura unui computer, personalizarea cardului cu ajutorul unei imprimante, scrierea datelor in memoria cardului, tiparirea unui bon fiscal, dar si verificarea documentelor justificative, aduse de client.

Toate aceste proceduri prelungesc timpul de asteptare la centrele de vânzare, dar trebuie tinut cont de faptul că la urmatoarele încarcari (prelungiri ale valabilitatii abonamentului) operatiunea se va desfasura mult mai rapid.

Cardul este reincarcabil. Toate centrele de vanzare apartinand Trans Bus  au posibilitatea de reincarcare a cardului cu oricare din titlurile de calatorie de care solicitantul poate beneficia in momentul respectiv.

Da, vanzatorul este obligat sa elibereze bon fiscal la achizitionarea abonamentului si la reîncarcarea acestuia. Solicitati bonul si pastrati-l pana la urmatoarea încarcare.

Validarea cardului este obligatorie la fiecare urcare pentru toate titlurile tarifare ( abonamente, portofel electronic).

Validarea cardului se face la validatoarele din mijloacele de transport apartinand Trans Bus.

Pentru validare in mijlocul de transport apropiați cardul de zona marcată cu cercuri concentrice de pe carcasa validatorului și țineți-l nemișcat pana la afisarea unui mesaj de confirmare. Informația va fi citită de pe card iar daca aveti un titlu tarifar valabil pe acel mijloc de transport, veți primi mesajul „VALIDARE REUSITA” pe un ecran verde.

Daca nu aveti un titlu tarifar valabil, sau validarea cardului nu a fost posibila ( pozitionare gresita a cardului, defectiune tehnica) va fi afisat mesajul „Card Nevalidat”, și se va aprinde ledul ROSU de pe validator.

Controlorii TransBus sunt echipati cu dispozitive care pot sa citeasca informatiile de pe cardurile de transport, astfel incat pot verifica ultima validare precum si titlurile de calatorie disponibile pe cardul calatorilor.

Abonamentul este valabil conform ofertei tarifare din ADI Buzau-Maracineni. Calatorul primeste bon fiscal care confirma tranzactia..

În situaţia deteriorării cardului astfel încât să nu mai poată interacţiona cu validatoarele (cardul nu poate fi citit), este calea prin care se poate demonstra pe loc la control valabilitatea titlului de călătorie. Bonul fiscal prezentat la control va fi însoţit şi de card, chiar daca acesta este deteriorat.

In caz de pierdere, furt sau deteriorare se reclama incidentul la unul din puctele de vanzare a titlurilor de calatorii apartinad Trans Bus. (vezi lista).
Pretul pentru emiterea unui nou card va fi suportat de solicitant si va achita contravaloarea de 6 lei.

Cardul furat, pierdut sau distrus va fi imediat inregistrat in Black List.

Pe noul card se vor regasi  informatiile existente a vechilui card, cu valabilitatea ramasa la momentul declararii incidentului.

Reprezinta un istoric de carduri furate, distruse, pierdute, invalidate de catre operatorii sistemului. Aceste carduri vor fi respinse de validatoare la incercarea de validare, astfel incat o persoana care detine un card furat nu va putea calatori cu acesta.

 1. LA  VALIDATOR: IN MIJLOCUL DE TRANSPORT 

PASUL 1: SELECTAȚI BUTONUL 1 DE PE VALIDATOR

PASUL 2: APROPIAȚI CARDUL DE VALIDATOR ÎN LOCUL INDICAT ( ASEMENEA UNEI VALIDĂRI)

PASUL 3: AŞTEPTAȚI AFIŞAREA INFORMAȚIILOR

2.      LA PUNCTELE DE EMITERE/INCARCARE CARDURI APARTINAND TRANS BUS

 

 

Valoare CREDIT 0 – afisata pe display-ul validatorului reprezenta, valoarea portofelului electronic si nu valoarea abonamentului disponibil pe cardul electronic.

Puteți încărca pe card o sumă fixă de bani pe care să o folosiți ulterior pentru plata călătoriilor in reteaua de transport public apartinand Trans Bus. La validare vi se va consuma din portofel o valoare egală cu prețul unui bilet aferent zonei tarifare.

Pentru a afla cate calatorii mai aveti dispobibile, va trebui sa apasati butonu 1 de pe validatorul din autobuz si sa apropiati cardul.

Pe ecranul va aparea numarul de calatorii efectuate, cat credit aveti disponibil (portofel electronic) si pana la ce data sunt valabile calatoriile.

  • Pentru utilizatorii portofelului electronic, există posibilitatea de a achita contravaloarea călătoriilor pentru mai multe persoane, astfel: pentru posesorul cardului, în situaţia în care acesta are încărcat şi abonament, la validare i se va lua în considerare abonamentul; în situaţia în care pe card este încărcat numai portofel electronic, i se va diminua creditul cu echivalentul unei călătorii.
  • Pentru celelalte persoane din grup se va apăsa butonul 2 şi se va efectua o nouă validare. Această operaţie de apăsare a butonului 2 urmată de validarea obişnuită se repetă pentru fiecare persoană componentă a grupului.
  • Finalizarea validării este confirmată, pentru fiecare persoană în parte, de aprinderea ledului verde însoţit de un semnal sonor scurt şi de mesajul “Validare Rusita”.

Load More

Cardurile de călătorie se vor folosi numai în condiţiile pentru care au fost eliberate.